Wzrastający opór. Komentarz Eleison nr CCCI (301)

Do wieści, które bp Williamson przywozi zza Atlantyku można dodać ostatnie wieści z Niemiec oraz z Indii.

Pelagius Asturiensis

Bp Williamson pondering

Wzrastający opór
J.E. bp Ryszard Williamson
Komentarz Eleison Numer CCCI (301)
20 kwietnia 2013

Kolejna trzygodniowa podróż po zachodniej stronie Atlantyku pozwoliła mi zobaczyć, że opór wobec upadku Bractwa Św. Piusa X w objęcia apostackiego Rzymu wzrasta, bardziej co do jakości, niż ilości (ale katolicka ilość idzie w ślad za katolicką jakością, a nie na odwrót). Tradycjonaliści celowo byli trzymani w nieświadomości jeśli chodzi o to, co działo się między Bractwem a Rzymem, ale w miarę, jak dowiadują się dokładnie co grozi prawdziwej religii katolickiej, tak pewna liczba dobrych ludzi reaguje z powagą i zdecydowaniem.

Najpierw odwiedziłem o. Jahira wspólnotę około dwunastu zakonników w północnej Brazylii, za miastem Salwador, gdzie o. Jahir był przez wiele lat księdzem parafialnym. Ponieważ opuścił Neokościół, widzi sytuację w Neobractwie bardzo jasno. Założył własną wspólnotę opartą na prawdziwej Wierze i z łatwością można sobie wyobrazić, że w przeciągu kilku lat kilku z jego ludzi zostanie walecznymi kapłanami, którzy będą bronić tej Wiary. Jednemu udzieliłem tonzury i pierwszych dwóch niższych święceń, a potem udałem się na południe, aby odwiedzić innego brazylijskiego kapłana, który zasłynął ze swego stanowczego przywiązania do Tradycji, jak ją rozumiał arcybiskup Lefebvre.

Opat Tomasz, benedyktyn, jest przeorem klasztoru w górach niedaleko Nova Friburgo, za Rio de Janeiro. Założony był w latach ’80 przez opata Gerarda, jako odgałęzienie tradycyjnego benedyktyńskiego klasztoru, który opat Gerard również założył we Francji w latach ’70 za zachętą i z pomocą arcybiskupa Leferbvre’a. Jednakże, gdy Arcybiskup konsekrował biskupów w 1988, opat Gerard zerwał z nim, zabrał swój klasztor do Neokościoła, i przemierzył ocean, aby zrobić to samo z brazylijskim klasztorem.

Tu spotkał się z oporem opata Tomasza, który jeszcze był tylko młodym mnichem, ale który, zanim został mnichem, dogłębnie nauczył się od słynnego brazylijskiego świeckiego katolika, Gustawa Corçâo, o złu Neokościoła. Z pomocą dobrych świeckich i ze wsparciem arcybiskupa Lefebvre’a, opat Tomasz sprzeciwił się opatowi Gerardowi i uratował klasztor dla Tradycji. Z takim starciem za sobą, nie jest zaskakujące, że opat Tomasz także widzi jasno sytuację i Neokościoła, i Neobractwa. W namiocie postawionym na zewnątrz małego kościoła klasztornego dla dodatkowych przybyszów na ceremonie Wielkiego Tygodnia, odprawiliśmy z nielicznymi kapłanami, ale ze wszystkim, co istotne, wielkoczwartkową konsekrację olejów świętych. Klasztor teraz może je przekazywać w tym roku kapłanom, w szczególności tym, którym dostawa może być odcięta przez Neobractwo.

Następnie poleciałem na północ, aby odwiedzić trzy kolejne centra Oporu, które są zakładane przez odważnych księży Józefa Pfeiffera i Dawida Hewko. Niedaleko Connecticut, w New Jersey i w Minnesocie mogłem udzielić bierzmowań i wygłosić konferencje katolikom podejrzliwym wobec tego, co się dzieje w Neobractwie. Mieli dobre pytania, zasługujące na odpowiedzi zgodne z prawdą.

Dobre wieści dla dobrodziejów w Eurolandzie: Inicjatywa Św. Marceliego ma wreszcie RIB i IBAN, zlokalizowane we Francji, aby ułatwić datki w euro na rzecz Inicjatywy Św. Marceliego. Aby dokonać przelewu bankowego z Francji, proszę używać następującego RIB: 20041 01012 6704149J033 09; spoza Francji, proszę używać następującego IBAN: FR85 2004 1010 1267 0414 9J03 309. Inicjatywa Św. Marceliego mogła właśnie udzielić nieco poważnej pomocy, pilnie potrzebnej, klasztorowi opata Tomasza. Dziękuje on wam wszystkim, którzy zasilili Inicjatywę.

Kyrie eleison.

Tłumaczył z języka angielskiego Pelagius Asturiensis (pierwotnie na blogu Pelagiusza)

© 2011-2013 Ryszard N. Williamson. Wszelkie prawa zastrzeżone.

A non-exclusive license to print out, forward by email, and/or post this article to the Internet is granted to users who wish to do so provided that no changes are made to the content so reproduced or distributed, to include the retention of this notice with any and all reproductions of content as authorized hereby. Aside from this limited, non-exclusive license, no portion of this article may be reproduced in any other form or by any other electronic or mechanical means without permission in writing from the publisher, except by a reviewer who may quote brief passages in a review, or except in cases where rights to content reproduced herein are retained by its original author(s) or other rights holder(s), and further reproduction is subject to permission otherwise granted thereby.

Permissions inquiries should be directed to editorial@dinoscopus.org.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s